Paniek ! Regen in Abu Dhabi ! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Mierlo - WaarBenJij.nu Paniek ! Regen in Abu Dhabi ! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Mierlo - WaarBenJij.nu

Paniek ! Regen in Abu Dhabi !

Blijf op de hoogte en volg Inge

14 Maart 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Nadat ik zaterdag braaf de hele dag geslapen had voelde ik me zondag alweer wat beter. Nog niet fantastisch, maar prima om te werken. Toen ik zondag wakker werd had ik trouwens 6 gemiste oproepen en sms’jes van collega’s die wilden weten of alles wel goed ging ! Wat een schatten. Zondags heb ik me dus even braaf door de dag heen gesleept en na het werk lag ik weer meteen in coma. Maandag voelde ik me dus ook weer springlevend en had meer energie dan ik überhaupt gehad heb in de eerste 4 weken ! Ik heb daar maar meteen even gebruik van gemaakt en heb geheel vrijwillig extra overuren lopen knallen. Lang leve een wit voetje halen bij de baas. Mijn collega was mij ontzettend hard aan het uitlachen, want hoe kon het toch dat ik zo intens vrolijk was op een werkdag. Hoe durfde ik? Nou, ik werd die dag omringd door 100 politiemannen, en ik weet niet of jullie weten hoe Arabische politiemannen eruit zien??? Nou, stel je voor, van die knappe mannen met zwarte haren én stoppelbaard in een gigantisch mooi pak, niet zoals in Nederland, maar een mintgroene met mooie plooitjes enzo, en daarbij ook nog eens gewoon een mooie chique schoen ipv die lompe kisten die wij hebben. Prima uitzicht voor die dag. Daarnaast was er ook een man die die week ervoor al een paar keer bij een meeting was geweest en waarmee ik al veel had gesproken. Toen ik ’s ochtends gewoon op mijn plekkie stond om iedereen de weg te wijzen hoorde ik van verre opeens; “heee, my best friend Inge is here again !!!!” Daar was die gezellige man van de week ervoor weer ;) Hartstikke leuk dat gasten je intussen beginnen te herkennen ! 1 van die hippe politie-sjonnies reed trouwens iets te stoer achteruit met zijn Range en botste vollebak tegen de pilaar van ons hotel aan. Voor hem natuurlijk geen probleem, de verzekering betaalt, maar onze marmeren paal is flink gebroken. Dure en zeker onhandige grap voor het hotel… ’s Avonds bruiste ik nog steeds van de energie, dus heb ik een ontzettend melige avond gehad met mijn huisgenootjes. Ik weet alleen niet wiens karma ik heb beschadigd, maar de volgende morgen was mijn rooskleurige en sprankelende humeur verdwenen; er hing opeens een waterreservaat van een liter onder mijn oog, waardoor het leek alsof ik flink op mijn gezicht getimmerd was. Natuuuuuurlijk betekende dit dat ik als een werkelijk fantastische beauty door het hotel mocht huppelen; zonder lenzen, zonder make-up, met bril. Fan-tas-tisch. O, en bukken tijdens het werk was ook niet echt mogelijk, want dan kreeg ik me een partij druk op mijn oog, niet te geloven. Mijn arme collega heeft toen alle rotklusjes moeten doen van mijn manager en ik heb chill op mijn gemakje, met een muziekje, 600 servetten zitten vouwen. Lang leve het witte voetje van de dag ervoor ! De rest van de week zijn we ook bezig geweest met allerlei voorbereidingen voor morgen; bestek en borden poleren, glazen poleren, zorgen dat er 700 (!!) stoelhoezen zijn, zorgen dat alle tafellakens gestreken worden etcetera. Niet echt heel leuk werk, maar hierdoor heb ik mijn collega’s wel stukken beter leren kennen en heb ik intens veel lol met ze gehad. Tussendoor hadden we wel nog even een conferentie van een groep engineers. Ik wil natuurlijk helemaal niemand beledigen, maar dit waren me toch een stelletje geiten wollen sokken bij elkaar, ongelofelijk !
Tijdens deze week heb ik gelukkig wat sociaal-vriendelijkere werktijden gehad, waardoor ik lekker uit heb kunnen slapen tot 8.20 in plaats van tot 5.20 en ik ’s avonds dus ook nog tijd heb kunnen besteden aan mijn sociale leven. Zo is Esmee, van mijn jaarclub in Maastricht, deze week aangekomen en ben ik gezellig met haar en haar vriend een hapje en een drankje gaan doen. Heel gezellig !

Jongens, schokkend nieuws; het heeft vandaag geregend !!! En als ik mijn zeer betrouwbare bron Esmee en Casper mag geloven heeft het ook echt even gegoten ! Hartstikke hilarisch natuurlijk, want iedereen is in paniek ! De staffbus is niet via de snelweg naar huis kunnen rijden, want daar waren de plassen te groot; wegen zijn hier duidelijk niet gemaakt om regen af te voeren. Hierdoor en natuurlijk doordat hij niet zo hard kon rijden door de plassen deden we maar liefst 40 minuten over de terugweg naar huis ipv 15 minuten ! Daarnaast was er overal brandweer op de straten om het water weg te pompen, stond de politie het verkeer te regelen omdat de stoplichten uitgevallen waren en toeterden auto’s boos naar elkaar omdat hun auto nat gespetterd werd door een andere auto. Ik heb werkelijkwaar de hele weg geamuseerd om me heen zitten kijken. Eenmaal in Starvillage stond de helft van de kamers blank van het water ! Gelukkig lag mijn kamer aan de goede kant van de villa en had ik nergens last van. Zo zie je maar; op regen zijn ze hier niet echt voorbereid ! O, er was vandaag trouwens ook een klein zandstormpje; ons kleine badkamerraam stond op een kier en alles heeft nu een mooie lichtbruine zandlaag gekregen! Ik ben benieuwd hoe dit gaat zijn als er een écht zandstorm komt.

Daarnaast is het echt de week van de meetings geweest. Mijn manager sleept mij overal mee naar toe om alles te leren.
Zondag was er een GEI-meeting; over de gasttevredenheid met betrekking tot de F&B. Dit was bedoeld voor alle managers van een restaurant/bar/banqueting en de keuken én Inge van Mierlo.
Maandag was er een BEO-meeting; over de komende evenenementen bij de banqueting. Deze meeting vindt plaats tussen de banqueting-manager en de events-manager, maar voor deze keer ook; Inge van Mierlo.
Daarnaast heb ik weer een gesprek gehad met de F&B-manager. Hij wil me nog niet laten beginnen met de crosstraining, want ‘het is druk bij banqueting’. Helemaal niet, maar okee, ik doe net alsof ik me heel erg nodig voel bij banqueting.
Ook de assistant F&B-manager, de voormalige Banqueting-manager, wilde dinsdag gezellig met me praten. Hij heeft me naar mijn leerdoelen gevraagd, mijn mening over de banqueting en een soort van evaluatie over mijn collega’s. Ik heb overal braaf en eerlijk op geantwoord en hij gaf aan dat ik veel goede punten had. Hopelijk voert hij ‘mijn’ goede punten iets sneller door dan de huidige manager….
Woensdag was er weer een GEI meeting, maar dit keer was die niet alleen bestemd voor de F&B-afdeling maar voor het hele hotel.
Donderdag gaf de grote baas zelf, Meneer Klaus de GM, een presentatie over de plannen van de keten en ons hotel voor het komende jaar. Daar zat ik dan als stagiaire tussen alle dikke managers van het hotel. Ik heb de assistent F&B-manager die mij hiervoor had uitgenodigd dan ook heel erg bedankt voor de uitnodiging. Ontzettend cool dat ik hier bij mocht zijn !

Pap en mam, weten jullie dat jullie me wel een heel erg internationale naam hebben gegegeven??? Mijn collega’s denken allemaal beter te weten waar ik vandaan kom en zeker hoe ze mijn naam uit horen te spreken;
Duits; Ien-G
Marokkaans; Ink
Nepal; Wink
Zweden; Ienge
Portugal; Ienzje
India; Ing
Maar ik blijf natuurlijk trots volhouden dat ik uit Nederland kom ! Blijft wel opletten wanneer ze me nu eigenlijk roepen of niet; zoveel verschillende uitspraken….
Deze week kwam er trouwens een gast naar me toe die op zoek was naar de wc. Nou ben ik natuurlijk bekend met washroom, bathroom, toilets etc, maar deze man vroeg dus echt naar de ‘wc’. Hij heeft zijn dubbelu-c flink vaak moeten herhalen voordat ik het doorhad. Rare mensen ook hier…

Vergeet ik bijna het belangrijkste te melden ! Weten jullie wat ik deze week gezien heb?? Een TRACTOR !!!!! Ik had bijna het gevoel dat ik thuis bij golfbaan de Swinkelsche was, maar nee echt, ze hebben ze ook in Abu Dhabi !

Nou, ondanks dat het vrijdagavond is ga ik lekker naar dromenland ! Net 2 kleine glaasjes wijn bij Esmee en Casper gehad en voel me al ontzettend zweven! Moet toch maar even blijven trainen in alcohol drinken, anders gaat het helemaal de verkeerde kant op ;)

Heel veel liefs,

De natural beauty, zonder make-up, mét bult en bril ;)

  • 14 Maart 2014 - 19:24

    Wendy:

    Hee inge, avonturier,

    Leuk om jou verhalen te lezen, je zou zo de journalistiek in kunnen!
    Goed dat je het naar je zin hebt daar, en leuk dat je laith hebt ontmoet.

    nog heel veel plezier en succes met je stage!

  • 14 Maart 2014 - 20:03

    Yvonne Van Gog:

    Humoristisch, hilarisch en herkenbaar vatten wat mij betreft jouw avonturen damen! Erg leuk om te lezen, Inge. Geniet daar in Abu! Op wat weinig slaap, een 'oververmoeide' collega en een bult na komt dat helemaal goed;-)

  • 14 Maart 2014 - 20:43

    Elske :

    Hey die Inge

    Weer een geweldig verhaal om te lezen.
    Leuk dat je daar fijn hebt en lekker genieten

    Groetjes vanuit Oostenrijk

  • 15 Maart 2014 - 11:06

    Annemie Martens:

    Hallo Inge,
    Fijn om te lezen dat het weer goed met je gaat!
    En ach..af en toe een dipje, heel normaal en goed dat je ook die momenten even van je af schrijft.
    Na regen, komt vaak weer zonneschijn!
    Groetjes uit Asten en tot je volgende brief.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Inge

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 37158

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 10 Februari 2014

Stage in Abu Dhabi !

06 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Milaan

Landen bezocht: