Ain't no sunshine.... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Mierlo - WaarBenJij.nu Ain't no sunshine.... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Mierlo - WaarBenJij.nu

Ain't no sunshine....

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 April 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Ja hoor, ik had het goed gegokt; mijn collega belde omdat ie drankjes met me wilde doen! Hij had zelfs 3 flessen wodka ! Daarnaast had mijn nieuwe grote vriend gezelschap van 3 Indo’s waar ik me alles behalve comfortabel bij voelde, dus ik was blij dat ik lekker met hem kon kletsen. Na de nodige drankjes kreeg ik van mijn manager te horen dat ik de volgende dag pas om 12 uur de bus hoefde te pakken ! Ik greep snel mijn kans om met de andere stagiaires van mijn school op stap te gaan; normaal kan ik nooit mee wanneer zij op zondag gaan. Helaas hadden we de pech dat de jongens niet binnen kwamen omdat het te druk was, maar Linda en ik konden ongestoord naar binnen om gratis (nog meer) wodka te drinken omdat het ladiesnight was. Na heel wat pogingen om de jongens binnen te krijgen waren we toch maar naar huis gegaan, want dit was niet helemaal de gezellige geplande avond die het zou moeten zijn. Ondanks dat ik helemaal niet dronken was en ik vaak genoeg wodka drink zonder kater had ik maandag een MOEILIJK dikke kater ! Lang geleden dat ik zoveel hoofdpijn had na een stapavond… Gelukkig was er niks te doen op het werk en kon ik me terugtrekken in het linnenhok om stoelhoezen te sorteren; prima. Ook had ik die dag een meeting met de f&b-manager en Digvijay; ze willen met gaan betrekken met alle marketing van de f&b-afdeling. YES ! Zij laten me tenminste leren en groeien in plaats van wat mijn eigen manager doet.. Na het werk (21.00) ben ik als een blok in slaap gevallen en werd pas 14 uur later wakker. Zo, die had ik duidelijk nodig.
Intussen wordt het hier steeds warmer. Onder de 30 graden komt het voorlopig niet meer en iedereen is zich er al op aan het kleden; de Arabieren dragen al natte theedoeken op hun hoofd en de Filipino’s nemen paraplu’s mee om de zon weg te houden. Hoe gaan ze dat toch doen als het dadelijk 50 graden is…..
Sinds deze week heb ik non stop een discussie met mezelf in mijn hoofd; na 6 maanden blijven of toch terug naar Nederland? Het hotel en mijn collega’s zijn fantastisch, maar de arbeidsomstandigheden zijn hier niet echt om blij van te worden. Daarnaast vallen de doorgroeimogelijkheden ook flink tegen; een heleboel collega’s wachten op promotie die maar niet komt. Misschien kijk ik dan ook wel in de verkeerde afdeling en zijn Indo’s niet echt het goede voorbeeld, maar toch. Mijn collega’s raden me ook aan als de wiedeweerga naar Europa terug te gaan, want de lonen hier kun je net 3 bonen voor kopen.. Kortom; genoeg om over na te denken. Dit heeft er overigens voor gezorgd dat ik dinsdag voor het eerst echt heimwee had, vooral naar ons Yvonne, vraag me niet waarom, maar het was zo. Dus kleintje, je wordt gemist ! Gelukkig liep ik Linda meteen tegen het lijf toen ik in Starvillage kwam, dus die heeft me weer opgevrolijkt.
Woensdag had ik een extra dag vrij ! Helaas was op die dag ook mijn eerste marketing-meeting, dus moest ik toch even naar het hotel. Deze meeting bleek met de General Manager (!), Marketing Manager, F&B Manager, Chef kok, Event Manager en mij te zijn; hartstikke serieuze aangelegenheid. Ik heb braaf mijn mond gehouden en geluisterd waar zij allemaal mee bezig zijn. Na de meeting kwam de F&B manager naar me toe; ‘Inge, ik wil dat jij in 3 maanden de F&B Marketing manager (onder andere alle promoties voor de restaurants enzo regelen) bent. Om dit te bereiken ga ik geen rekening houden met je gevoelens, emoties en werktijden bij banqueting, dus ik zal je bloed drinken, maar je leert.’ Reactie nummer 1; he verdorie, ik word niet bang van die man, het is namelijk best wel een knappe Griek. Reactie nummer 2; eerst zien dan geloven. Na deze meeting ben ik snel naar huis geracet en ben ik lekker naar de mall geweest. Hier heb ik mezelf getrakteerd op een ketting en MCDONALDS !!! Dat had ik al lang niet meer gehad ! Daarna lekker op de bank geploft met een filmpje; ook dat was al erg lang geleden. Het allerleukste van deze avond was toch wel dat ik even met Floor geskypt had ! Wat leuk om lekker bij te kletsen !
Donderdag voelde ik me alweer down. Ik denk dat het een combinatie was van mezelf gek maken door al na te willen denken over mijn toekomst, stiekem toch wel heimwee naar huis en door kostenbesparing stond de airco uit, dus voelde ik me zo duf dat ik niet eens na kon denken. Die ontzettende allerliefste Digvijay kwam naar me toe ‘voor een gesprek’, maar eigenlijk was dat zijn truc om mij van de rest weg te krijgen en te vragen waarom Inge nu even geen Inge was. Oftewel, die man had natuurlijk al lang door dat ik me alles behalve happy voelde. Ik heb hem weten te overtuigen dat ik gewoon een baalweekje had met heimwee enzo en dat het niks met werk te maken had. Even later heb ik met mama gebeld; dit deed wonderen. Na een half uurtje kletsen voelde ik me al stukken beter.
Ook ‘begonnen’ op deze dag mijn marketing-werkzaamheden. Ik moest iedereen gaan waarschuwen dat ik vanaf vrijdag langs zou komen om iedereens kennis van de speciale promoties van de maand te controleren. Ook ben ik alle restaurants en bars af gegaan om te checken of alles goed ging; ik voel me opeens stukken specialer.
Vandaag mocht ik werken bij de brunch ! Dit is een hele happening in Dubai en Abu Dhabi; iedereen is vrij op vrijdag en gaat dan brunchen in een hotel. Er staat dan een gigantisch buffet met eten en je betaalt een all inclusive prijs voor eten en drank. Kortom; je gaan dronken naar huis. Mijn taak was om de gasten bekend te maken met de promoties die wij hadden. Dit ging ook nog door tijdens de afterparty. Ik ben dus van 1 tot 7 bezig geweest om met gasten te kletsen; dikke prima. Dit kan ik nu natuurlijk wel heel stoer zeggen, maar ik vond het doodeng in het begin. Ik ben niet echt het type van de proactieve verkoop. Uiteindelijk ging het wel prima en waren er best veel mensen op de afterparty gekomen, onder andere door mijn verhaaltje. O, voor deze speciale gelegenheid heb ik na 3,5 week mijn make-up weer uit de kast getrokken op het werk. Die bult in mijn oog kan de pot op. Ik voelde me meteen stukken stralender ;)

Samenvattend; een beetje depri week, maar wel een week met veel slapen, normale werkdagen, geen alcohol ( ☹ ), geld besparend en nieuwe ontwikkelingen in het vooruitzicht. Als we het depri-gedeelte weg laten mag elke week wel zo zijn !

  • 04 April 2014 - 22:08

    Miranda:

    Hee Inge, helaas hoort heimwee er ook bij.... Dat is een gevoel dat moet je gewoon toe laten! Weg stoppen lukt toch niet. Inderdaad, je moederke doet wonderen!! Laat je niet gek maken daar!! Anders toch maar een kamelen-boer ;)
    Maak er weer een mooie week van!!
    Groetjes, je kleine bewonderaar!!

  • 05 April 2014 - 02:53

    Yffje:

    Je doet het super, we zijn mega trots op jou en tja, dit leuke zusje kan je natuurlijk niet missen! (L) (L)

    Volgende week wordt vast beter, je bent een topper!!
    Xxxxxx

  • 06 April 2014 - 04:00

    Ingrid:

    Hee meid.

    Balen dat je een minder weekje had. Helaas horen deze dagen er ook bij.
    Vanavond ons feestje gehad, het was gezellig, maar zeker anders zonder jou aanwezigheid.
    Maak er nog een mooie tijd van.

    Groetjes xxx
    roel en ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Inge

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 37157

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 10 Februari 2014

Stage in Abu Dhabi !

06 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Milaan

Landen bezocht: