De grote doorbraak; "Inge, je werkt echt té veel!" - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Mierlo - WaarBenJij.nu De grote doorbraak; "Inge, je werkt echt té veel!" - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Mierlo - WaarBenJij.nu

De grote doorbraak; "Inge, je werkt echt té veel!"

Blijf op de hoogte en volg Inge

11 Mei 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Vorige week vrijdag was een ontzettend drukke werkdag. Ik werd ingezet waar het nodig was, waardoor ik dus in het restaurant, de banqueting en op kantoor bezig was. De tijd vloog voorbij ! Op deze dag waren de ouders van Esmee ook aangekomen in mijn hotel, hartstikke leuk om hen ook weer te zien.
Zaterdag was het tijd voor mijn vrije dag ! Hoezee ! Eindelijk weer een keer samen met de anderen en ik ben dan ook met Linda en Reggy aan het zwembad gaan liggen. Deze meid was braaf op een bedje in de schaduw gaan liggen en had me meerdere malen ingesmeerd met prachtige zonnebrand die ik eerder die week op een conferentie had gekregen. Helaas pindakaas was de zonnebrand niet zo goed als gedacht, waardoor ik zo rood als een kreeft het zwembad verliet. En oja, uitsmeren is ook niet zo voor mij weggelegd, dus ik ben nu meer rood/wit bevlekt dan echt helemaal rood; super ! Na dit heerlijk relaxte dagje zijn we gezellig in mijn hotel onbeperkt sushi gaan eten. Yummie yummie, goede afsluiter van mijn vrije dag. Hier vond mijn collega het trouwens erg grappig om de volgende opmerking te maken; “Hey Inge, moet je vaker doen die kleur, op blauw na ben je bijna de Nederlandse vlag !” Ha-streepje-Ha.
Zondagmorgen ben ik weer op de gebruikelijke sneltrein gestapt. Vanaf toen was mijn schema letterlijk slapen-werken-slapen-werken-etc.. Elke dag werden er moeilijk veel uren geknald en op woensdag had ik zelfs weer de 17 uur bereikt. Om maar even Reggy’s zeer intelligente uitspraak te gebruiken; “ik ben mevrouw Kleve en heb geen sociaal leven”. Maar okee, genoeg gezeurd, ik leer echt ontzettend veel ! Elke dag zie ik weer nieuwe dingen, Dimitrios betrekt me overal bij, hij geeft me super veel uitdaging en daarnaast ben ik met een heeeeeel vet, tot nu toe, topsecret project bezig ! Jullie horen hier snel meer van ! O, en ik heb een nieuwe doorbraak bereikt; Dimitrios heeft gezworen dat ie mijn ‘bloed gaat drinken’ en geen rekening gaat houden met werkuren, mijn gevoelens, blabla.. Komt ie vanmorgen naar me toe; “Inge, je werkt echt té veel, FAN-TAS-TISCH, ga vandaag maar om half 7 naar huis !” Hoezee, hoezee, ik mocht een keer na 8 uur naar huis ! En daarnaast zijn verwachtingspatroon overstijgen is nog wel het allerbest. Chapeau voor Inge !
O jongens jongens, hadden we laatst eindelijk een keer een 100% positieve dagelijkse briefing van de grote baas, moest mijn collega het helaas een klein beetje negatief maken; zijn medewerker in de bar had, helaas pindakaas, even een fles Cognac van 1200 Euro kapot laten vallen !!! Pfieuw, ga dat maar eens tegen de General Manager zeggen..
Vandaag kwam de grote Starwood baas op bezoek; je snapt, het hele hotel al een week in rep en roer want alles moest piekfijn in orde zijn. Om 11.00 zou hij arriveren, om 10.58 stonden er nog 7 Housekeeping medewerkers in de Lobby om de laatste stofjes weg te poetsen. Dikke stress en paniek natuurlijk, maar uiteindelijk is alles helemaal goed gekomen. Het leek erop dat Mr. Frits tevreden was ☺
Donderdagavond was het weer tijd voor een poolparty ! Dit keer zorgden we dat we wél waterproof waren… Samen met Reggy had ik een kamer geboekt in het hotel waar de poolparty was, mede mogelijk gemaakt door de personeelskorting van Starwood. De avond was mega ontzettend fantastisch. We hebben de hele avond heerlijk staan dansen en mee staan zingen op de paar mee-zing-bare liedjes die voorbij kwamen. Dit alles vond natuurlijk plaats onder de gigantische douchen die boven de dansvloer hingen; het zou zomaar de clip van It’s Raining Men kunnen zijn ☺ Na deze mega prachtige avond hebben we prinsheerlijk in het hotel geslapen. Toen we eindelijk wakker waren zijn we weer naar het zwembad gerold, waar we tot 4 hebben gelegen totdat ik moest werken. Er vond die avond weer een Ladieswedding plaats. Wederom prachtige jurken en aankleding, maar het was grote hectiek. De gasten kwamen opeens met 100 personen in plaats van met 70…. Hou daarbij in je achterhoofd dat er geen mannen de zaal in mogen om tafels/stoelen/bestek naar binnen te brengen en ik de enige niet-minuscule Filippino was…
Zaterdag mocht ik alweer laat beginnen. Dit betekende dat ik eindelijk tijd had om naar de mall te gaan voor de nodige dingen. Dit heb ik dan ook in race-tempo gedaan, zodat ik uit kon slapen en alsnog op tijd naar het werk kon. Eenmaal op het werk kwam Dimitrios me meteen uit mijn kantoor halen om te gaan lunchen bij de nieuwe concurrent die we even uit moesten proberen; prima ! Daarna was er een feestje op het werk waar ook het personeel soort van tot de genodigden behoorden waardoor ik ook een lekkere cocktail en een dessertje mee heb kunnen pakken. Yummie ! Toen ik die avond om 12 uur eindelijk thuis kwam heb ik nog ‘even’ 30 ballonnen opgeblazen, want mijn kamergenootje was vandaag jarig…
Vandaag was het weer tijd voor mijn vrije dag. Ik ben vroeg (zeg maar gerust heel vroeg; 6.20) uit de veren gegaan om samen met een collega naar Dubai te rijden. Wat een avontuur; hij wist de weg niet naar waar ik heen moest en heeft me dus naast de snelweg neer gegooid. Ik dacht dat blonde meisjes hier alles voor elkaar kregen, maar nee hoor, geeneen taxi was beschikbaar voor dit meisje. Ik ben toen via de vluchtstrook terug gelopen naar het metrostation wat we net voorbij reden en heb daar een taxi kunnen pakken; een heel avontuur ! Gelukkig ben ik helemaal heel bij Joëlle aangekomen; een vriendinnetje van de middelbare school die hier op vakantie was. We hebben gezellig een moederdagontbijt gedaan met de hele familie en de rest van de dag aan het strand gelegen. Helaas pindakaas moest ik alweer op tijd naar huis, want het was alweer tijd voor het volgende feestje. We gaan nu gezellig uit eten met 13 collega’s !!!

Ook hebben er weer flink wat blonde-dozen-acties plaats gevonden;
1. Astrid (mijn lieftallige kapster) had mij een fantastische conditioner meegegeven die mijn mooie koperkleurige haar in de goede kleur zou houden. Klein detail is toch wel dat ik niet zonder Astrid kan en er dus een rood/oranje/roze vlek boven op mijn hoofd zat in plaats van mooi egaal gekleurde haren. Ik schaamde me kapot, mijn collega’s hebben me flink uitgelachen en als klap op de vuurpijl heeft de GENERAL MANAGER (!!!!) er iets van gezegd tegen Dimitrios ! Ik ben dus als de wiedeweerga naar de kapper in het hotel gerend om er zo snel mogelijk shampoo/masker/conditioner in te gooien en na het werk heb ik even flink geïnvesteerd in een fles Head&Shoulders, mijn haar 4 keer gewassen, waardoor ik er uiteindelijk weer enigszins normaal uit zag.
2. De dag na het haar-drama kwam ik op kantoor en zag alles er erg leeg en nog verlaten uit. Ik begon dus in al mijn enthousiasme een heel gesprek met Reggy over van alles en nog wat. Een klein detail wat ik over het hoofd gezien had was dat iedereen in de ochtendvergadering van de directie zat. OEPS ! Dimitrios kwam dus even naar buiten om te vragen of het iets stiller mocht; de General Manager had dit keer geklaagd dat mijn stem te luid was. Zucht… Dit begon steeds meer op een Duitsland (GM) / Nederland-vete te lijken.
3. Het diner met onze docent was volop aan de gang en die beste man was aan het vertellen in welke steden hij gewerkt had. Athene en Istanbul behoorden hier onder andere ook toe en aangezien mijn manager Grieks is kwam ik met de ontzettend intelligente vraag; “maar meneer, als u in Istanbul gewerkt heeft, spreekt u dan ook Grieks? Dan kunt u met mijn manager Grieks kletsen”. 10 punten voor Inge; Istanbul is Turkije, Athene is Griekenland…. De volgende dag wees hij me er nog op dat ik deze fout niet met mijn manager moest maken; Grieken en Turken lijken elkaar niet zo te liggen; Bedankt !
Natuurlijk ben ik niet de enige blondine van de groep. Reggy kreeg het bijvoorbeeld voor elkaar om te zeggen; “Lekker joh, het ruikt hier naar geschoren gras.” Na een dagje zwembad had Linda mooie panda-ogen, waardoor ze vraagt “Heeft iemand een wattenstaafje?” Blondine Reggy antwoord; “Hoezo?? Heb je vieze oren?????” Zegt genoeg, toch?

Nou lieve mensen, ik geloof dat dit ontzettend lange verslag het korte verslag van vorige week wel goed maakt, toch???

Heel veel liefs van een ontzettend bruine Inge ☺

  • 16 Mei 2014 - 22:01

    Annemie Martens:

    Daar ben ik weer! Nou Inge...DAT was me een verhaal!Je moet vaak hard en veel werken, maar tussen DIE regels door, maak je toch ook super veel, leuke dingen mee!!Jammer dat er geen foto's zijn, waarvan ook wij een beetje jouw sfeertje daar kunnen proeven. Maar och...het is al een hele eer al je brieven te mogen lezen.
    Veel plezier en tot de volgende brief! Groetjes uit Asten, Annemie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Inge

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 37164

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 10 Februari 2014

Stage in Abu Dhabi !

06 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Milaan

Landen bezocht: