Een weekje vakantie :) - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Mierlo - WaarBenJij.nu Een weekje vakantie :) - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Mierlo - WaarBenJij.nu

Een weekje vakantie :)

Blijf op de hoogte en volg Inge

27 Mei 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

En jawel hoor, dat ‘even’ werken op mijn vrije dag werden meteen 7 uur werken. Daar ging mijn geplande dagje souvenirs kopen/eindelijk mijn Emirati rijbewijs aanvragen. Na die 7 uur was ik nog net op tijd voor het toetje van de Nederlandse barbecue; de verjaardagstaart voor Bram. Hierna gingen Linda, Reggy en Kayleigh al naar huis, maar ik zou Inge van Mierlo niet zijn als ik een feestje weer eens niet kon weerstaan. Ik ben gezellig met de jongens en hun collega’s goedkope wodka en whiskey gaan drinken en lekker gaan dansen. Om 3 uur was het welletjes en ging ik doodmoe (en laten we het lichtelijk aangeschoten noemen) naar huis. Mijn zondag was helaas iets minder zonnig dan gehoopt; de volgende keer toch maar iets duurdere wodka drinken om dit schuurpapier in mijn keel te voorkomen… Wederom duurde mijn dag weer erg lang, maar het zonnestraaltje van deze dag kwam weer aan het eind; Reggy en Eline zaten weer in mijn hotel sushi te proppen, dus kon ik even een bordje mee doen en gezellig even kletsen ! Reggy maakte de dag helemaal goed met haar ultra blonde opmerking; We zaten in haar hippe rode racemobiel naar huis en ze trekt op alsof ze god weet wat voor race auto heeft. Dus ik zeg; “Nondedut Reg, je hebt verdorie geen Porsche !” Zegt die slimmerik; “Jawel hoor, bijna wel, de mijne is toch ook rood????” Nou, mijn kater/moeheid was even verdwenen, ik lag helemaal in een scheur !
Maandag was een drukke, maar dan ook een hele drukke dag ! Dimitrios had opeens 180 extra taken voor me en ik moest natuurlijk alles afronden zodat ik dinsdag naar Nederland zou kunnen ! Dinsdag was dit natuurlijk precies hetzelfde liedje. Ik ben verantwoordelijk voor het alle maandelijkse urenregistraties en daarbij heeft Dimitrios bedacht dat alle contant gegeven tips nu met het salaris betaald moeten worden; kortom moeilijk veel administratie voor ons Inge en geeneen afdeling die mee wil werken omdat niemand dit idee steunt. Conclusie; heel erge hoofdpijn op dinsdag. Daarbij moet je even optellen dat ik de afgelopen nacht slechts 3 uur had geslapen, omdat ik weer eens veel te hyperactief was omdat ik bijna naar Nederland zou gaan….. Gelukkig stond er ’s avonds een gigantisch feest op de planning waar ik ook mocht/moest werken. Hier heb ik als een idioot rond moeten rennen omdat er 100 personen meer waren dan gepland. Hierdoor was ik wel even vergeten dat ik die avond zou vliegen en ging de tijd opeens stukken sneller ☺
En toen was het eindelijk zover; tijd om naar het vliegveld te gaan !!! Voordat ik ging heeft Dimitrios me helemaal dood geknuffeld en gezoend, wat zal ie me missen :P Digvijay en Tiffany hadden me heel lief weg gebracht zodat ik geen taxi hoefde te pakken. De schatjes ! Op het vliegveld begonnen natuurlijk alle poortjes te piepen toen ik er doorheen ging, dus moest ik met een vrouwtje een klein apart hokje in; 1 keer ging ze met een scanner over mijn kleren heen en toen was het al klaar. Het proces van hokje ingaan, afsluiten en melden dat je erin bent duurt langer dan het scannen zelf, maar ach, we zijn in de UAE dus dan is dat heel normaal. Hier is trouwens super duidelijk te zien dat locals voorrang hebben. Iedereen staat braaf 30 minuten in de rij voor de paspoortcontrole, maar een local mag meteen doorlopen en is als eerste aan de beurt ! En toen was het tijd voor mijn laaaaaaange reis. Door het erg grote prijsverschil had ik ervoor gekozen om via Istanbul te reizen. Gelukkig was het niet zo erg als verwacht en was ik best snel in Amsterdam. Toen nog even met de trein naar Eindhoven waar mijn pappie me op kwam halen. Mama wist nog steeds niet dat ik zou komen. Ik kwam vrolijk binnen gezongen met ‘Lang zal ze leven’; haar gezicht was onbetaalbaar. Volgens mij was ze blij me te zien, haha. Die dag heb ik heerlijk bijgekletst met de hele familie, papa had een barbecue voor iedereen georganiseerd zodat ik alvast de hele familie zou zien. Heel leuk !
Tijdens mijn week in Nederland heb ik alles gedaan wat ik wilde doen; heel veel auto rijden, feesten, mijn vrienden en vriendinnen knuffelen en bijkletsen, op bezoek bij de hoogzwangere Debby, varkensvlees eten en natuurlijk bij mama’s feest zijn. Daarnaast was ik erg onder de indruk (heeeel raar !) van hoe groen Nederland is. Ook vind ik de 2-baans wegen met bomen die er overheen hangen erg claustrofobisch. Zo raar dat ik dit na 3,5 maand al zo ervaar !
Kortom, een fantastische week vakantie die helaas met een heel erg dikke zwarte rand heeft moeten eindigen… Lieve Gusti boys, Babette en al zijn andere vrienden en familie heel erg veel sterkte met dit grote verlies ! Naar een ver land ‘terug’ gaan krijgt opeens een heel andere dimensie.

Ik stap nu mijn vliegtuig in en zie jullie allemaal in september weer terug !
Bedankt voor deze top week !

  • 27 Mei 2014 - 14:09

    Astrid:

    Fijn je weer even te mogen zien schatje tot snel!!

  • 27 Mei 2014 - 14:20

    Tante Erica:

    Ha Inge

    wat snel alweer een verslag
    ik vond het superleuk dat je even naar Nederland bent gekomen, erg gezellig om weer bij te kletsen en te feesten!!!!
    en wat was je moederke blij dat je er was.
    succes weer in het verre land en we skypen wel weer
    doeiiiiiii

  • 27 Mei 2014 - 15:12

    Dien (voor Jou) :

    Hello Inge jammer dat ik je gisteren avond gemist heb , maak veel plezier en goeie reis terug en we volgen je wel via de berichten die altijd erg leuk zijn om te lezen .
    Groetjes van Dien en Theo

  • 27 Mei 2014 - 16:20

    Debby:

    Ha inge super lief dat je even na mij dikke buikje kwam kijken!
    Ik wens jou weer veel werkplezier!

    En je ziet t wel verschijnen een foto van ons smurfje gr barry debby en.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Inge

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 37169

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 10 Februari 2014

Stage in Abu Dhabi !

06 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Milaan

Landen bezocht: