Nog maar 72 nachtjes slapen...... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Mierlo - WaarBenJij.nu Nog maar 72 nachtjes slapen...... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Mierlo - WaarBenJij.nu

Nog maar 72 nachtjes slapen......

Blijf op de hoogte en volg Inge

14 Juli 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Lieve allemaal,

Tja, waar zal ik eens beginnen… Ramadan is nog in volle gang, ik ben intussen gewend aan het ‘trage ritme’ overdag, maar vind er nog steeds niet veel aan. Je kijkt je ogen trouwens echt uit als je naar een Iftar (eerste maaltijd na zonsondergang) gaat. Er stormt dan een stel varkens op het eten af en zij spaaien zo 3 borden naar binnen. Natuurlijk zitten zij na 2 minuten bommetje vol dus dan is het feest alweer over.
Voor de rest is er niet zo heel veel boeiends te melden over werk/Ramadan.

Mijn leven naast het werk is ook niet zo heel boeiend, deze meid is hartstikke blut omdat ik een externe harde schijf heb moeten kopen, de Nederlandse wedstrijden me net iets teveel geld gekost hebben en omdat ik veel te veel voor de vertaling van mijn Nederlandse rijbewijs betaald heb. Ik zit nu dus een beetje aan huis vast gekluisterd zegmaar. Om deze reden, en omdat Lin en ik sinds vorige week soort van aan het diëten zijn, hebben wij afgelopen weekend een detox-weekend gehouden ! Veel slapen, overdag films kijken, gezond (weinig) eten en sporten. Ik voelde me zondag als herboren en ik weet zeker dat we tijdens dit hele weekend niet meer dan 30 dirham (=6 euro) pp uitgegeven hebben ! Bravo, bravo !

Wat voor mij weer een apart momentje was deze week was toch wel het afscheid van een collega uit India waar ik heel toevallig bij uit kwam. Tijdens de ‘afscheids-speech’ werd er gebeden tot allerlei goden die ik niet kende, werd gevraagd om vergiffenis en natuurlijk bedankt. Daarna werd de taart aangesneden, maar in plaats van hoe dat normaal altijd ging werden er dit keer kleine stukjes afgesneden en ging de jongen die wegging iedereen met een hapje voeren. Was even raar want ik wist dus niet helemaal wat ik moest doen. Volgens mij heb ik het er uiteindelijk prima vanaf gebracht…

Vandaag had ik een klein beetje heimwee. Ik was heerlijke Amphitryon liedjes aan het luisteren en tja, dan bedenk je je even dat het heerlijke leven in Maasje toch echt voorbij is ☹ Daarbij komt even dat al mijn leuke collega’s nu allemaal op vakantie zijn en er dus weinig gezelligheid op het werk is nu.. Ach, ik red me wel, morgen voel ik me vast weer helemaal opgepept.

Ik kan trouwens het idee maar niet uit mijn hoofd zetten om in augustus voor 1 weekend naar huis te komen, je weet wel, DIE HEISE BIERFESTEN ! Maar helaas, ik moet denk ik maar een sponsor zoeken voor mijn reis, want deze meid kan het niet betalen !

Daarnaast kan ik wél mededelen dat ik in september 2,5 week naar huis ‘op vakantie’ kom ! Van 24 september tot 11 oktober om precies te zijn ! Joepieeeeeee !
Jullie begrijpen nu dus wel dat dit betekent dat ik terug ga naar Abu Dhabi om aan mijn carrière te bouwen, waarschijnlijk wordt mijn contract deze week getekend. Ik ben het nog steeds niet met mijn salaris eens, maar ik moet het maar accepteren dat salarissen in de UAE nou eenmaal lager zijn dan de stufie die ik de afgelopen 4 jaar heb gekregen…

Een korte update dit keer, maar helaas, meer valt er niet te vertellen ☺
Tot over 72 nachtjes :D :D

  • 14 Juli 2014 - 18:47

    Tante Jolanda:

    Hoi Inge,
    Leuk weer wat van je te horen! Fijn dat we je in September weer live zien.
    Groetjes uit Someren van ome Fred, tante Jolanda en Loes.
    XXX

  • 14 Juli 2014 - 19:04

    Dien:

    He die Inge

    Ik heb echt met jou tedoen maar met die positiefe instelling van jou komt het zeker wel goed.
    In de Hei is alles goed jullie oma wandeld elke dag een stukje rond.
    En jullie pap heeft een mooie bloembak gemaakt bij Heidehof maar dat zul je wel gehoord hebben .
    Groetjes van ons allemaal en tot horens.
    DOEIIII

  • 15 Juli 2014 - 00:31

    Femke:

    Hihi nee niet over 72 nachtje, tot over 5 nachtjes ! Tot vrijdag schatje xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Inge

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 37163

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 10 Februari 2014

Stage in Abu Dhabi !

06 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Milaan

Landen bezocht: