Angel in Abu Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Mierlo - WaarBenJij.nu Angel in Abu Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Mierlo - WaarBenJij.nu

Angel in Abu Dhabi

Blijf op de hoogte en volg Inge

10 Februari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Lieve allemaal,

Het is zover, mijn eerste verhaal tijdens mijn nieuwe avontuur. Dit keer ben ik beland in Abu Dhabi, de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten.
Afgelopen vrijdag ben ik vertrokken en dat begon meteen goed. Ik vloog met Etihad Airways en dat was op en top luxe, ik had een nintendo en 200 films tot mijn beschikking !!! Niet heel raar dus dat ik helemaal niet kon slapen; Grease en Pacman riepen me non stop ;) Eenmaal in Abu Dhabi verliep ook alles soepeltjes; gewoon rustig in de rij gaan staan voor je visum en dan ben je een uur later buiten. Hier werd ik opgewacht door 2 mannen van het hotel die mij naar Starvillage brachten. Dit is een soort center parcs voor alle medewerkers van 3 hotels van Starwood, de keten waarvoor ik werk. Ik zou een slaapkamer moeten delen met 2 collega’s, maar tot mijn verbazing kreeg ik een eigen kamer met eigen badkamer !!! Ze vertelden me wel dat ie tijdelijk is, maar ik geniet er nu nog maar even van, in het begin lekker tot rust komen. Mijn huisgenoten zijn allemaal van de Filipijnen, ontzettend lieve mensen ! Daarnaast woont er ook nog een Svietlana bij me, ja ze bestaan echt, die volgens mij uit Rusland ofzo komt. Ik kwam haar de eerste dag in huis tegen en ze begon me meteen cake en thee te voeren, want ‘ik had vast nog niks gegeten sinds ik hier was’, had ze gelijk in, maar dat ze dat nu aan mij kon zien, ik snap het niet….
Na wat uurtjes slaap was het tijd om Abu Dhabi te verkennen. Gelukkig was ik niet alleen; Kayleigh, een vriendinnetje van de hotelschool, was hier al 2 dagen, dus die had alles al mooi kunnen bekijken. Samen zijn we wat dingetjes gaan bekijken en hebben we lekker uitgebreid zitten lunchen. Ik heb voor het eerst in mijn leven houmous (kikkererwtencreme) en kebab (i know, schandalig) gegeten!! Yummie, dat was lekker ☺
Zondag moest ik naar mijn hotel; wauwie, wat een juweeltje was dat ! Het hotel hoort bij de Abu Dhabi Golf Club, dus het hotel is helemaal omgeven met gigantische groene velden en palmbomen, waardoor je helemaal niet doorhebt dat je in de Emiraten bent.
Toen ik samen met nog 2 nieuwe medewerkers binnen kwam was iedereen meteen nieuwsgierig en stelde zich meteen voor. Iedereen is zo ontzettend vriendelijk ! Als je je voorstelt zeggen ze allemaal; ‘welkom in de familie’, zo fijn om zo ontvangen te worden !
Na een paartjes introductie mochten we weer naar huis en ben ik weer naar Kayleigh gegaan. Gezellig gepicknickt naast het strand en ’s avonds gaan eten bij een Italiaans restaurant in het hotel waar Emily 2 jaar geleden geweest is. Yummie ! Het mooie van Starwood is dat je 50% korting krijgt op eten en drinken in andere hotels, dus dat was hier ook, heel chill.
Vandaag was dan mijn eerste werkdag ! Ik begin bij de afdeling Banqueting, oftewel zalen, en zal vervolgens de hele F&B, dus alle restaurants, gaan zien. Mijn supervisor, Anand, heeft me alles uitgelegd en vervolgens moest ik maar met hem meelopen. Na een tijdje kwam de manager, Amine, en die begon meteen met een planning van de komende weken. Hij liet heel duidelijk merken dat ie mij wilde laten groeien, heel fijn ! Ze doen al bijna alsof ik een supervisor ben joh.
Vandaag baalde ik wel even dat ik een vrouw was; ik mocht geen stoel, tafel, krat of stapel borden aanraken of ze stuurden meteen 3 jongens op me af om het van me over te nemen, ‘dat was geen werk voor vrouwen’, vandaar dat daar ook geen vrouwen in de banqueting werken. Vervolgens kreeg ik de eervolle taak om bij de ingang van een zaal te gaan staan, want er was een klagende vrouw binnen in de vergadering en die mocht ik dan opvangen als ze naar buiten kwam om te miepen. Prima, maar niet voor 6 uur !
Vanaf mijn positie heb ik wel heel veel kunnen bekijken. Zo moest ik toekijken hoe al mijn arme collega’s alles moesten versjouwen en kon ik even mooi bekijken hoe mijn managers met situaties omgingen. De supervisor doet bijvoorbeeld heel boos, waardoor iedereen hem uitlacht, terwijl Alex, ook een supervisor, ze echt respect toont en hierdoor veel van de jongens gedaan krijgt.
Ik heb ook heel lang met Alex staan praten. Hij komt uit Marokko en werkt intussen 1,5 jaar in het hotel. Hij werd overigens gek van mij omdat ik niet stil wilde staan en hij maar moest blijven zeggen dat ik me koest moest houden. Ook kan hij mijn naam niet uitspreken dus ben ik nu al omgedoopt tot angel, haha. Na een tijdje vertelde ik hem dat ik het zo ontzettend vervelend vond dat mijn collega’s (allemaal uit Bangladesh) mij mevrouw noemden. Zo voelden ze zich al bezwaard als ik een deur open hield terwijl zij een vol blad kopjes vast hadden en bedankten ze mij echt voor ALLES (‘Bedankt dat u even met me wilde praten mevrouw’, ‘Bedankt dat u er bent mevrouw’ etc etc). Alex vertelde mij dat hij heel veel respect voor de mensen uit Bangladesh had; zij werken hier voor 2 euro per uur en sturen dit allemaal naar de familie thuis. Daarnaast moeten zij met 16 personen op één slaapkamer slapen; ongelofelijk. Ik voel me dan meteen zo’n verwende snol en zou met liefde al mijn geld en kleren meesturen naar de familie. Na een tijdje besloot ik het ijs een beetje te breken en ben met ze gaan kletsen. Nou, iemand verklaarde me meteen de liefde (helaas mam, van hem zal je weinig kamelen krijgen) en een ander wilde met me op de foto. Dit laatste heb ik nog even uit weten te stellen, al zag ik niets dan teleurstelling in zijn ogen; bitch dat ik ben. Ook is er samen met mij een jongen uit Gambia begonnen. Het is zo mooi om te zien hoe blij hij is dat ie Engels spreekt en dat ie hier mag werken. Het is zo’n lieverd ! Nou, de echte wereld heb ik vandaag wel weer even genoeg gezien. Mijn hart bezweek bijna.

De Arabieren zelf zijn ontzetten hilarisch; ’s ochtends en ’s avonds is het hier ongeveer 16 graden en dan lopen zij in dikke winterjassen en klagen alleen maar dat het ijskoud is. Fantastisch. Overdag en binnen zie je ontzettend veel mannen in zo’n lange witte jurk met daaronder leren slippers met diamantjes. Ik vind het zo fantastisch om te zien! Ik ben trouwens ook erg blij dat ik niet naast een moskee woon; die begint elke morgen en heel vaak op een dag te zingen, ik schrok me een ongeluk toen ik dat voor het eerst hoorde. Ook een is het fantastisch dat ze overal promoten om water te besparen, maar tegelijkertijd heeft elk bloemenperkje een heel irrigatiesysteem; hier kan dat gewoon !
Ook is het ontzettend decadent dat je hier echt alles met de taxi doet ! Het kost dan ook geen drol, maar okee.. Je betaalt ongeveer 5 euro voor 10 kilometen, dikke prima dus.

Waarschijnlijk ben ik nog 100 dingen vergeten van alle indrukken, maar het verhaal is alweer lang genoeg, dus dat komt vast de volgende keer nog wel.

Heel veel liefs,

Inge

  • 10 Februari 2014 - 18:30

    Emily:

    Aaaah alles zo herkenbaar! Heerlijk! Fijn dat Jemen weer gaat uitleven op verhaaltjes hier! Ik zal je volgen ;). Kusjessss

  • 10 Februari 2014 - 19:07

    Jeffrey:

    Klinkt heel erg tof Ing ! Ben benieuwd naar je verdere verhalen !
    X jef

  • 10 Februari 2014 - 19:14

    Mam En Pap:

    Hoi Inge, fijn dat de eerste indruk al positief is, geniet er nog van!!

  • 10 Februari 2014 - 19:25

    Yffje:

    gaaaf ing!!
    ik dacht het eerste verslag kan ik wel snel even lezen want je bent er pas een paar dagen maar je hebt je alweer fllink uitleeft, ik zal eens wat tussenuren op school in moeten gaan plannen. ;)

    DIKKE KUS

  • 10 Februari 2014 - 19:49

    Annemie Martens:

    Waauw Inge, wat een prachtig verhaal van die paar dagen dat je daar bent! Super leuk om te lezen, het is al een heel boekwerk! Fijn dat je zo enthousiast bent. Met heel veel plezier wacht ik op je volgende verhaal. Ik wens je een hele fijne tijd, heel veel groetjes van Annemie ( zus van Resi ).

  • 10 Februari 2014 - 20:48

    Loes:

    Heee ingieee,

    Wat n leuk verslag, leuk dat je het weer doet! Heeel veel plezier nog :)

    xxxLoes

  • 10 Februari 2014 - 22:18

    Kyra:

    Heerlijk genieten in de sauna Ing ! Leuk dat je dit met iedereen deelt xxxx

  • 11 Februari 2014 - 08:41

    Kim (fanfare):

    Hey Inge,
    Wat leuk dat je in Abu Dhabi aan het werk bent. Al veel indrukken opgedaan en er zullen vast nog vele unieke ervaringen volgen.
    Succes & geniet ervan!
    Groetjes, Kim

  • 11 Februari 2014 - 23:21

    Miranda:

    Hee Inge, erg leuk om te lezen hoe het met je gaat. En gelukkig ben je nog meer waard dan een aantal kamelen!!! Hoe gaat het met je gelikte voetjes?? Liggen ze er nog niet "aan"? Geniet ervan e benieuwd naar je avonturen. Groetjes Miranda, Tycho en de 3 jees Xxx

  • 17 Februari 2014 - 16:50

    Meike Maes:

    Heej Inge,

    ahhhh jaloers en zeker op het etentje in pappagallo. Zo lekkere pizza's!
    Als je daar weer eens komt doe de mensen achter de receptie de groetjes van mij.
    Heeeeel veel plezier nog!

    Groetjes Meike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Inge

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 37192

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 10 Februari 2014

Stage in Abu Dhabi !

06 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Milaan

Landen bezocht: