"We don't work hard, we work smart" - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Mierlo - WaarBenJij.nu "We don't work hard, we work smart" - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Mierlo - WaarBenJij.nu

"We don't work hard, we work smart"

Blijf op de hoogte en volg Inge

17 Februari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Lieve allemaal,

Het is alweer ruim een week geleden dat ik hier kwam en, sorry voor alle mensen thuis, ik heb nog geen seconde heimwee gehad! Oftewel; geen zorgen om mij, ik heb het hier hartstikke prima.
Dinsdag had ik dan mijn tweede werkdag; ik had er niet zoveel zin in, want als ik net zoveel mocht doen als maandag zag ik het niet zo zitten. Lucky me, dit keer was de dag stukken leuker ! Ik was hostess op een event voor 500 Arabieren over de plannen van Abu Dhabi Airport. Mijn taken; deur openhouden en met mensen socializen zodat ik de Arabische wensen en behoeften ging begrijpen. Laat ik daar nou net heel goed in zijn… Het openhouden van de deur bleek al spectaculairder dan ik dacht; ik had zicht op alle dikke auto’s die met veel kabaal aan kwamen scheuren. De ene mini cooper die er bij was verdween in het niets naast alle audi’s, bmw’s en masserati’s. En dan niet gewoon de normale uitvoeringen; neeeeee daar zaten minstens 2 uitlaten onder, geblindeerde ramen en natuurlijk de nieuwste van de nieuwste modellen. Mooi ! Daarnaast was het socializen ook heel leuk ! Ik heb zelfs uitleg gekregen over de witte jurken die ze dragen en hun gewoonten. Super !
Woensdag en donderdag stonden in het teken van training over de keten en het hotel, oftewel brainwashen. De koffiepauzes met heerlijke snacks en de lunch in het restaurant van het hotel waren toch wel de hoogtepunten. Tijdens deze training kregen we natuurlijk ook een veiligheidstraining; man man, als ik die man moet geloven zou ik 26 keer per dag dood kunnen gaan, daarom was zijn conclusie dan ook; “We don’t work hard, we work smart” (we werken niet hard, we werken slim). Mijn mond viel open, stelletje lamballen :P
Na de training op donderdag moest ik nog even komen werken op een diner (“Please, please Inge, ik weet dat je super lange zware training hebt gehad, maar wil je alsje alsjeblieft nog even 3 uur werken??”) en guess what; er waren allemaal Nederlanders ! Was dat even leuk.
Na het diner was ik even in top tempo gaan omkleden, want het was tijd voor ons eerste avondje uit. Nadat we ontzettend veel te veel voor de taxi betaald hadden (“Nee meneer, we weten niet waar het is” – 1 minuut rijden, maar helaas, een ritje kostte minstens 10 dirham) hebben we er even een gezellige avond van gemaakt, samen met Anna (collega van Kayleigh), een jongen die Kayleigh sinds de week ervoor kende en een Italiaan (JOEPIE!). Deze Italiaan was met de auto en zou ons naar huis brengen. Klein detail; de andere jongen kwam ook uit Starvillage maar wist de route niet meer helemaal. Na een tijdje waren we dus verdwaald en zaten we op de weg naar Saoudi Arabië. Na een uur was ik dan eindelijk thuis, pfieuw…
Vanaf vrijdag zou het echte werk dan gaan beginnen. Er was een bruiloft, en een bruiloft bij moslims wordt dus voor mannen en vrouwen apart gehouden. Wat ik die avond meegemaakt heb is echt onbeschrijflijk ! Zodra de vrouwen binnen zijn vliegen de jurken en hoofddoeken af en komen de meest mooie jurken tevoorschijn. Dan gaan ze helemaal los op de muziek en beginnen een soort kalkoenengeluid te maken als er iemand nieuws binnenkomt. Om 23.00 komt de bruid dan een keer binnen vallen, die via een rode lopen met spot (duuuuh) voetje voor voetje naar haar troon loopt. Foto’s maken, lief lachen en een uur later komt de bruidegom hem halen. Voordat hij binnen mag komen moesten natuurlijk alle jurken en hoofddoeken weer op. Weer even foto’s maken en lief lachen en toen was het alweer tijd voor het bruidspaar om te gaan. De gasten feestten nog even door tot 2.00. Heeeeel apart ! De bediening, dj, cameravrouw, fotografe en security waren ook allemaal vrouwen, zodra er een man zou komen was er dikke paniek. Heel gaaf om een keer meegemaakt te hebben.
Zaterdag was het tijd voor de fashion show. Je weet wel, zo’n echte die je ook op tv ziet. Overdag lekker koffie zetten en eten regelen voor de modellen en ’s avonds de show kijken; prima dagje. Tijdens de show heb ik een vrouw ontmoet die buiten stond te roken (“Blijf alsjeblieft even bij me staan, ik wil niet alleen zijn”). Zij is hier in augustus komen wonen met haar man en 2 kinderen en vond het dolletjes dat ik uit Nederland kwam. Conclusie; ik ben uitgenodigd voor de volgende barbecue bij haar thuis. Ik ben benieuwd wanneer ik een berichtje krijg.
Na deze mooie avond vond mijn manager dat ik deze week wel meer uren gemaakt had dan nodig was, dus kreeg deze meid TWEE dagen vrij ! Lucky me ! Detail is wel dat ik zondag om 7.00 in de personeelsbus moest zitten voor een identificatie-check, maar ach, daarna zou mijn eerste vrije dag beginnen. Ik ben gezellig met Joris (ook van hotelschool) Abu Dhabi rond gegaan. Aangezien hij een front office stage gaat doen moest hij dit doen op kosten van de baas. Heel vervelend voor mij natuurlijk dat ik hieraan mee kon doen ;) We hebben echt de meest luxe malls bezocht, ik heb mijn ogen uit gekeken. Ik weet nu in ieder geval wél waar ik NIET moet gaan shoppen, haha. ’s Avonds ben ik nog even gezellig met Kayleigh gaat eten bij een Indo-restaurant, yummie yummie.
Vandaag ben ik lekker naar de mall gaan lopen. Een wandeling van een half uur in de stralende zon (26 graden) met een heerlijk briesje, ik had niks te klagen. Eenmaal in de mall kwam ik er achter dat alles best wel goedkoop is. Ik kwam dan ook thuis met 3 paar schoenen. Oepsieeeeee… Daarna heb ik me helaas op moeten sluiten in mijn kamer, want er schijnt deze week een mystery guest te komen, dus moest ik alle Starwood en Westin informatie nog een extra keer in mijn hoofd stampen. Vanavond gaat toch wel het toppunt van deze dag zijn; ik ga Laith weer zien !!! Hij is een Arabische vriend van mij uit Milaan ! Hartstikke super ! Hij gaat uiteten met zijn vrienden in een Arabisch restaurant en ik mag mee ! Ben heeeeel benieuwd ☺

Voor de rest heb ik weer genoeg aparte dingen ontdekt deze week;
Auto’s rijden hier niet normaal, nee nee, een 4-baans snelweg wordt gewoon als 6-baans gebruikt inclusief vluchtstroken wanneer het niet snel genoeg gaat. Alle speeltjes moeten immers wel goed gebruikt worden…
Daarnaast moet ik mezelf inhouden om niet laaaaaaaiend op mijn collega’s te worden. Wanneer je zegt dat iets snel moet gaan ze echt niet sneller werken, ze sloffen in plaats van lopen en van hospitality hebben ze volgens mij al helemaal nooit gehoord. Ach, dat zal de cultuur wel zijn.
De Marokkanen die ik hier ontmoet zijn echt onverbeterlijk ! De ene is nog een grotere sjansbal dan de ander; zit je even bij de overburen (!) te kletsen willen ze je allemaal naar huis begeleiden, want ik ben een vrouw en moet voorzichtig zijn, uhum, geloof het zelf. Daarnaast ben je van iedereen een sweety en een darling. Poehpoeh, die moeten wel moe van zichzelf worden…
Abu Dhabi is echt meer dan voorzien van malls. Ik snap echt oprecht niet dat er zoveel zijn. Natuurlijk, ze worden door de staat en de sjeiks betaalt, maar er is echt helemaal geen knoop te doen, omdat er dus zoveel zijn. In Nederland zouden die al lang gesloten worden. Wat dan wel weer heel hip is; ze hebben op de parkeerplaatsen allemaal parasols staan zodat de auto’s niet te warm zijn als je terug komt. Wat een overbodige luxe toch weer…

Super trouwens dat ik zoveel leuke reacties van jullie op mijn verhalen krijg. Ik doe echt ontzettend mijn best om ze kort te houden, maar op de een of andere manier wil het maar niet lukken.. I’m sorry !

Heel veel liefs !!!!

  • 17 Februari 2014 - 16:55

    Ellen:

    Daaaaaarrrrling, my love, sweety, precious! Niet kort houden die verhalen, ze zijn juist superleuk om te lezen :) Nu nog wat foto's! Geniet er nog van en dikke kus! X ellebel

  • 17 Februari 2014 - 16:56

    Ingrid Jaspers.:

    Heerlijk die lange verhalen.
    Geniet ervan maar dat doe je zeker zo te lezen.
    Succes verder en we spreken.

    Xx

  • 17 Februari 2014 - 17:06

    Fenna:

    Haaaaaa lieve Inge,

    Wederom een heel leuk verhaal om te lezen, ik heb er van genoten!

    Veel liefs,
    Fenna

  • 17 Februari 2014 - 17:10

    Floor:

    Haha Inge, ik heb weer genoten van je verhaal! Ik hoor het je gewoon zeggen!

  • 17 Februari 2014 - 17:13

    Simone:

    Aah super leuk om je verhaal weer te lezen Inge! Zo krijgen we toch een beeld wat je daar allemaal mee maakt :)
    En 3 paar schoenen?!? Je gaat je daar al helemaal thuis voelen ;)
    Heeel veel plezier vanavond! Smakelijk eten!

    Liefs!!

  • 17 Februari 2014 - 17:45

    Jeff:

    Ing, ik heb medelijden met je ! Klinkt als een grote ellende daar in die zandbak ! Haha nee klinkt heel gaaf ! Heel veel plezier en kijk uit naar je verdere verhalen :)

    X

  • 17 Februari 2014 - 18:43

    Je Oooh Zoo Ouwe Baas:

    Hai inge
    Leuke verhalen
    Geniet ervan en leer er ook heel veel van.
    Maar vooral veel plezier

    Gegroet olaf

  • 17 Februari 2014 - 19:13

    Annabel De Frietoloog:

    Ohhh Inge wat een geweldige verhalen,
    En vooral NIET inkorten die verhalen geweldig!!
    En zo te lezen heb je je al helemaal ingeburgerd ..
    Super leuk!!
    Have fun darling....

  • 17 Februari 2014 - 19:15

    Fred:

    Hoi Inge,
    Mooi verhaal. Volgens mij een gaaf te land om te zijn alleen de drank zal wel een probleem zijn.
    Veel plezier en werk ze.

    Gr.
    Fred

  • 17 Februari 2014 - 20:54

    Renée:

    Leuk inge. Heel veel succes daar zet hem op!
    Dikke kus
    Renee

  • 17 Februari 2014 - 21:14

    Elske:

    Haha weer een geweldig verhaal Inge.
    Fijn dat je het naar je zin hebt en heb ondertussen de leuke kiekjes al gezien bij jullie pap op z'n foon. Geniet er van groetjes

  • 17 Februari 2014 - 23:06

    Eem:

    Lieverd wat een top verhaal weer! Snel skypen hoor!!, xxxxx

  • 17 Februari 2014 - 23:06

    Eem:

    Lieverd wat een top verhaal weer! Snel skypen hoor!!, xxxxx

  • 18 Februari 2014 - 09:29

    Kim:

    Leuk om via jouw verhalen kennis te maken met de Arabische cultuur en tradities, bijzonder hoor!
    Groetjes, Kim

  • 18 Februari 2014 - 13:31

    Tante Erica:

    Ha Inge,

    wat leuk dat het allemaal zo goed en fijn gaat.
    wat geweldig die bruiloft, snappen wij natuurlijk niks van.
    blijf genieten en heel hard werken, ha ha
    opa is erg blij met je verslagen
    vele groeten uit Ommel

  • 20 Februari 2014 - 10:55

    Annemie Martens:

    Hallo Inge...Gaaf zeg, wat jij allemaal beleeft zo ver van ons vandaan!
    Super zo'n verhaal te kunnen en mogen lezen! Genieten geblazen!!
    Waar jij bent, is het altijd gezellig! Groetjes Annemie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Inge

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 37175

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 10 Februari 2014

Stage in Abu Dhabi !

06 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Milaan

Landen bezocht: