Liefde voor Arabieren - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Mierlo - WaarBenJij.nu Liefde voor Arabieren - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Mierlo - WaarBenJij.nu

Liefde voor Arabieren

Blijf op de hoogte en volg Inge

23 Februari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Lieve allemaal,

Om maar te beginnen waar ik vorige week geëindigd ben; mijn diner met Laith !! We hadden om 21.00 afgesproken, natuuuuuuurlijk kwamen Laith en zijn vrienden pas om 22.00 aankakken. Had ik toch moeten weten na een half jaar Milaan met hem… We gingen naar een Arabisch restaurant, maar helaas stond het daar helemaal blauw van de shisha (waterpijp) en was er een VERSCHRIKKELIJKE karaoke-avond. We hadden dus maar besloten om ergens anders heen te gaan. Helaas hadden zij gebruik gemaakt van valet-parking, waardoor je verplicht één drankje moest drinken om je auto terug te krijgen. Laith en ik snel een club in gerend waar het toevallig ladiesnight was en ik dus gratis wijn kreeg; hup wijn achterover en gaan met die banaan. Toen gingen we naar een nieuw mega luxe hotel waar we op het dakterras lekker een cocktail gedronken hebben. Eten was helaas te duur dus helaas voor mij, nog even wachten. Uiteindelijk zijn we in een aftandse burgertent beland en had ik om 00.30 mijn avondeten. Ondanks mijn rommelende maag was het echt ontzettend gezellig. Iedereen vond het ontzettend interessant dat ik uit Nederland kwam en ik vond het weer ontzettend interessant wat zij allemaal vertelden over Abu Dhabi en de losse Arabische cultuur; zij zijn niet van de jurken en het strenge geloof. O, en de 3 zussen van Laith waren er ook bij, heel leuk om ze te ontmoeten !
Dinsdag was een intens saaie dag op het werk; alleen maar een koffiepauze die ik moest draaien. Ik heb mezelf maar bezig gehouden met alles bijvullen en poetsen, dan ging de tijd tenminste snel. ’s Middags even mijn medische test gedaan; ik kreeg zelfs gratis en voor niks inentingen voor Hepatitus B, ben ik blij dat ik dat geld in Nederland bespaard heb… Eenmaal terug in het hotel was mijn manager een donderspeech aan het geven tegen mijn collega’s over verantwoordelijkheid. Arme ik; hij behandelde mij als ideale medewerker en vroeg mij de hele tijd voorbeelden van de slechte service te geven. Niet iets wat je wilt doen als al je collega’s flink op hun donder krijgen….. Na de speech mocht ik alweer naar huis en toen ben ik op mijn nieuwe hippe fancy nancy roze sportschoenen gaan fitnessen ! Na al die jaren moet ik Liz toch gelijk geven; sporten met nieuwe items is inderdaad leuker !
Woensdag zou weer een intens saaie dag worden met alleen maar opruimen, poetsen en zalen zetten voor de rest van de week en zodat alles schoon was als de mystery guest zou komen. Gelukkig nam mijn dag een verrassend leuke wending; die avond was er in het St Regis (luxe der luxe hotel van de Starwood keten) een galadiner ter afsluiting van Gourmet Abu Dhabi. Gourmet was een event dat 2 weken geduurd heeft, waarbij chefkoks van de hele wereld de beste culinaire zaken van Abu Dhabi bezochten. Dit was onder andere georganiseerd door heel veel hotels en de managers van al deze hotels moesten die avond op het diner werken. Lucky me dat mijn manager mij zo aardig vind dat ik mee mocht. De avond zelf was verschrikkelijk !!!! Beeld je eens in dat je met 100 (!!!!) managers een diner van 300 (!!!!) personen gaat draaien. Natuuuuurlijk vind iedereen zijn eigen werkwijze het beste en is men de HELE avond aan het discussiëren. Afijn, het einde was wel leuk, want toen werden er prijzen uitgereikt voor beste kok, beste restaurant etcetera. Het was precies zoals de uitreiking van de Oscars enzo, heel cool.
Donderdag zou er een galadiner zijn met een soort Miss Abu Dhabi-verkiezingen. Cool dacht ik. Nou, als ik iets wel geleerd heb; noooooooooit meer ga ik op een Miss-verkiezing gerelateerd evenement werken. Wat een zeikerds zeg ! “Die tafel heeft mijn wijn dan wij” en “mevrouw ik wil nog een portie eten”. Één vrouw spande toch wel de kroon; ik kwam braaf wijn schenken aan tafel (er was nog maar een sprankje van mijn geduld over) en toen zei een vrouw; “Ja hallo, deze mevrouw heeft nog geen wijn!” AAAAAAAAAAAAAAAAAAH, wat denkt zij dat ik aan het doen ben bij die tafel????? Ik wilde mijn wijnfles bijna op haar hoofd neergooien, maar nee, blijven lachen en lief doen. Poeh, dat was moeilijk op het einde van de avond. Gelukkig had de keuken te veel voorgerechten gemaakt en kreeg ik later de lekkerste caprese die ik ooit in mijn leven heb gehad, dus dat maakte veel goed :D
Vrijdag stond me weer een fantastisch feest te wachten. Dit keer was het een verlovingsfeest van ontzettend rijke en vooral hele leuke mensen. De hele ballroom werd omgetoverd tot tuin; heel vet. Helaas heb ik niet het hele feest gewerkt, want de volgende dag moest ik alweer vroeg beginnen dus mocht ik op tijd gaan van mijn manager. En allejezus, zaterdag moest ik werken op een verjaardag; dit bleek ‘gewoon’ een kinderfeest te zijn. Het thema was Spiderman en natuurlijk was hij in levende lijve aanwezig. Daarnaast was er een schminktafel, een plek voor een fotoshoot, iemand die spelletjes met de kinderen deed en een uitgebreid buffet met kindereten. Kortom; het makkelijkste en duurste kinderfeest dat je je kind kunt geven. Wel heel leuk om eens te zien. Natuurlijk waren de kados ook immens groot en kregen alle kinderen een goodiebag aan het eind. Sommigen weten ook niet wat ze met hun geld moeten doen…. Het feestje was trouwens buiten ! Stond ik dan in de brandende zon zonder zonnebrand. Heb nu dan ook een mooi knalrood hoofd, mega fantastisch. Na dit ontzettend mega spetterende feest ben ik gezellig met mijn collega’s gaan uiteten en hebben we nog even een drankje op een terrasje naast de zee. Natuurlijk werd dit weer later dan gepland, dus zondag (om 5.20 de wekker !!!!!) heb ik als een zombie alle koffiepauzes gedraaid. Hoe saai ik deze pauzes trouwens vond, zo leuk vind ik ze nu ! Ik weet mezelf intussen te vermaken tussen de koffiepauzes in en tijdens de pauzes klets ik heel gezellig met de gasten. Iedereen is ontzettend geïnteresseerd in je. Super leuk ! Vandaag was er een last minute meeting bij gekomen, dus er moest snel een zaal omgebouwd worden en een buffet gebouwd worden. Ik heb me dood gelachen; eindelijk heb ik mijn collega’s zien rennen ! YES ! Ze hadden het alleen veel drukker met het deppen van hun voorhoofd dan echt te werken, hahahaha.

Dan hebben we natuurlijk nog de Bangladeshers; hoe zielig ik ze tijdens mijn eerste dag vond, zo graag zou ik ze nou onder de grond timmeren. Ze begijpen geen engels, je moet alles 6 keer zeggen en ze werken als slakken ! Daarnaast willen ze vooral lief naar me lachen omdat ik vrouw ben in plaats van hard te werken. Mijn geduld wordt heeeeeel erg op de proef gesteld, maar hier leer ik natuurlijk weer van zullen we dan maar zeggen…

Als laatst moet ik nog iets bekennen; ik ben verliefd op de Arabische cultuur ! Al die mannen, holy jezus; een glimlach van oor tot oor, stoppelbaard, meer dan ontzettend vriendelijk en die jurken die ze aanhebben; gewoon hartstikke fascinerend !! En dan die vrouwen; alles is bedekt behalve hun gezicht, maar ze krijgen het toch echt voor elkaar om er fantastisch uit te zien ! Respect ! Geen paniek, mij ga je hier niet in zien en ik ga me ook niet tot moslim om laten dopen ;)

Nu dan eindelijk een avondje niks doen en heeeeeeel vroeg slapen ! Mijn vrije dag wordt deze week helaas overgeslagen, die komt vrijdag pas !

Heel veel liefs !!

  • 23 Februari 2014 - 15:32

    Miranda:

    Hee Inge, leuk die verhalen. Kunnen ze je daar wel bijhouden?? Of kun je ook rustig praten?? Ik hoor je al praten als ik deze verhalen lees..... HAHA
    Ene, ik wil je wel zien in een moslimjurk!!!
    Oja en dan op een kameel ;)
    Maar blijf maar lekker schrijven!! Ene je weet het wij willen wel blazen op feestjes! Al is het maar een kinderfeest;)

    Veel plezier daar.

    Groetjes Miranda

  • 23 Februari 2014 - 17:01

    Jeff:

    Haha ik zou je hoofd wel eens willen zien in die felle zon:p Maar wel gaaf die feesten ! Hoop dat je het goed naar je zin hebt x

  • 23 Februari 2014 - 17:17

    Willie:

    kei leuk inge, ik hoop dat je veel plezier hebt en er veel van leert maar ook dat je je zeker niet tot moslim om laat dopen. Have fun !!!!!

  • 23 Februari 2014 - 18:15

    Fred:

    Ha Inge, Blijft leuk om je verhalen te lezen. Ga zo door! Gr. Fred

  • 23 Februari 2014 - 20:12

    Eem:

    Alles blijven beschrijven! heerlijk je verhalen! skypen van vandaag nog leuker trouwens :P ik mis je!! XX

  • 24 Februari 2014 - 09:29

    Tante Jolanda:

    Hoi Inge, ook al vind jij sommige dingen saai. Ik vind dat je erg veel meemaakt!! Mooie tijd daar! We hebben je zaterdag gemist!! XXX

  • 24 Februari 2014 - 11:11

    Marjolein:

    Hey Inge,

    Leuk om je ervaringen van de Arabische cultuur te lezen en hoe jou dit fascineerd.
    Heel veel plezier !!

    xx

  • 25 Februari 2014 - 10:25

    Annemie Martens:

    Hallo Inge,
    weer een pracht verhaal! Je leven daar gaat niet helemaal over rozen, maar er zitten ook veel leuke kantjes aan. Zo te lezen, geniet je er ontzettend van! Blijven lachen, dan komt het allemaal goed!
    Groetjes Annemie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Inge

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 37192

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 10 Februari 2014

Stage in Abu Dhabi !

06 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Milaan

Landen bezocht: