Abu Dhabi-Convivium eindelijk compleet ! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Mierlo - WaarBenJij.nu Abu Dhabi-Convivium eindelijk compleet ! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Mierlo - WaarBenJij.nu

Abu Dhabi-Convivium eindelijk compleet !

Blijf op de hoogte en volg Inge

22 Maart 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Afgelopen zaterdag ben ik in alle vroegte mijn bed uit gegaan om Linda op te halen op het vliegveld ! Na 1,5 uur koekeloeren naar de deur kwam er dan eindelijk een chick met blonde haren aan geparadeerd. YES ! We hebben haar villa even bekeken, toen de mijne, lekker even gekletst en samen met Esmee naar de mall gegaan. De Convivium-Abu-Dhabi-delegatie is na 5 weken eindelijk compleet ! ’s Avonds moest ik helaas werken, maar het was weer een ladieswedding dus ik heb me prima vermaakt. Ik heb me wederom staan verbazen, maar dit was niet anders dan de vorige keren ;)
Zondag mocht ik naar het hotel van Linda, want we hadden een meeting met alle stagiaires van mijn en haar hotel. Een beetje training gehad en lekker over de stages gekletst. Daarna mochten we in het restaurant lunchen en dat was alles behalve een straf, yummie ! Na deze leuke ochtend zijn Linda en ik naar het strand gegaan; het waaide moeilijk hard en de zon zat vooral achter de wolken, maar toeristen als wij zijn, zijn we lekker gaan liggen. De golven in de zee waren ook zo intens hoog dat we het na 5 minuten ‘zwemmen’ wel weer gezien hadden en op ons bed beland waren. Natuuuuurlijk hadden wij ons niet ingesmeerd, ‘want de zon was er niet’, en natuuuuuurlijk was ik zo rood als maar zijn kan. Natuurlijk niet egaal knalrood, maar alleen mijn linkerkant, want aan die kant was de zon op die paar momenten dat ie er was. Hartstikke sexy. Douchen ging dus ook niet geheel pijnloos en zitten vond mijn rode buik niet echt leuk. Fan-tas-tisch ! Na het strand zijn we nog even naar Kayleigh’s hotel gaan kijken, de crème de la crème van Abu Dhabi, en hebben we even geshopt in de mall. Hier ben ik even voor een horloge gaan kijken, want een ‘vriend’ (1 keer mee gedanst) van mij werkt bij Guess en beloofde me een mooie korting. Mijn horloge is intussen al een jaar kapot en ik kon hem niet meer verzetten, dus was nog steeds aan het rekenen vanaf de Nederlandse tijd, dus ik vond dat het wel tijd was voor een nieuwe. Toen we later gingen eten heb ik me helemaal een breuk gelachen; een zwerfkat zat Linda aan te staren en toen we gezellig aan het kletsen waren sprong hij bij Linda op schoot. Ik heb nog nooit zo’n schril hoog gilletje gehoord ! Het hele terras keek ons aan en de manager kwam aangesprint om te kijken of alles wel goed was. Veel te grappig !
Maandag na het werk wilde ik mijn horloge toch maar even gaan halen, dus ging ik met mijn kamergenoot naar de mall terug. Helaas vertelde mijn grote vriend dat hij de korting wel aan moest vragen en de horloge dus nog niet mee kon geven, zucht ! We zijn toen gaan shoppen, iets wat ik nooooooit meer ga doen met mijn kamergenoot. We hebben in 3,5 uur VIER winkels bezocht, ze wilde elk kledingstuk van alle kanten bekijken. Poehpoeh, dat duurde me toch een partij lang. Uiteindelijk wilde ze ook nog een extra uur wachten op de personeelsbus, maar ik heb toch even geregeld dat we een taxi pakten. Mijn geduld had er niet meer zoveel zin in :p .
Dinsdag na het werk ben ik maar weer terug gegaan naar de mall, want mijn mattie belde dat mijn horloge opgehaald kon worden. Linda was weer gezellig met me mee gegaan en Casper kwam met het leuke idee om weer met zijn vieren te gaan eten. Daar zeiden wij natuurlijk geen nee tegen. Hier kwam ik dus weer met een mega domme opmerking; ik vroeg of er ham op mijn pizza kon !!!! Natuuuuurlijk was ik even vergeten dat hier geen varkensvlees gegeten wordt…. Oepsie ! Na het eten vergat ik ook nog eens mijn tas van mijn horloge ! Potjedikkemenog, ik was blij dat de manager mij intussen kende en dus even achter ons aan gerend kwam. Dommmmm
Op woensdag was mijn werkdag net als maandag en dinsdag dikke prima. Helaas had deze meid even wat sensatie veroorzaakt deze dag. Allereerst ging ik brand stichten; je hebt van die potjes met brandbare gel, je weet wel om shavings warm te houden, en ik dacht dat die uit leeg en dus uit waren. Toen ik hem wilde pakken was ie zo warm dat ik hem liet vallen op tafel. Dacht ik even heel slim te zijn en een tissue te pakken en hem op de plaats terug te zetten. Het potje stond weer, maar ik had 2 brandende tissues in mijn hand ! Dus ik gooi ze op de grond en probeer het vuur uit te stampen (op vloerbedekking!!!); begon mijn schoen te smeulen, dus ik snel mijn supervisor geroepen die in de buurt was en gelukkig, geheel toevallig en tegen de regels in, had ik een linnen servet op een dienblad laten slingeren en kon hij dat er op gooien om alles te doven. Gelukkig is er geen schade aan de veel te dure vloerbedekking en is er niemand gewond geraakt, als je mijn mega blaar niet mee rekent. Pfieuw ! ’s Middags nam ik een iets te kleine bocht met mijn trolley met koffiekopjes waardoor ik de hoek van de muur raakte en er KLABATS BOEM BENG 20 kopjes kapot vielen. Oeps… Er kwamen meteen 2 koks, 3 gasten, 2 housekeeping en 2 collega’s van banqueting aangesneld om alles op te rapen. Voordat ik überhaupt door had wat ik had gedaan was alles al weg. Mega thanks. Kortom; genoeg drama voor 1 dag. ’s Avonds ben ik lekker een drankje gaan doen met Linda, Laith en 2 vrienden van hem. Er was een ladiesnight met gratis champie, dus lekker wat gedronken en gezellig gekletst.
Donderdag mocht ik een avondje in de cocktail- / sigarenbar van het hotel werken. Wat was dat fantastisch leuk zeg ! Eventjes wat anders dan die banqueting. Na het werk heb ik snel even een leuke jurk aangetrokken, want Linda en Reggy zaten al op me te wachten om een avondje uit te gaan. We zijn naar een hele leuke hippe club gegaan, met heeeeel veel knappe Arabieren ! Dit is ook de plek waar ik de eerste echt locals heb leren kennen. Daarnaast was mijn grote vriend Laith ook van de partij, dus je snapt dat ik helemaal in de wolken was. De tijd vloog echt voorbij en voordat ik het wist moesten we toch maar naar huis gaan, want deze meid moest de volgende dag gewoon werken op een diner op locatie. En wat voor locatie was dat zeg; een peperduur appartement op een nieuw eiland van Abu Dhabi, maar ik had wel het gevoel dat ik op de vlooienmarkt rondliep. Wat een lelijke inrichting zeg. Afijn, de mensen waren ontzettend aardig, dus ik heb een prima werkdag gehad. Na 15 uur Veuve champagne rondbrengen, gezellig met mensen kletsen en dozen sjouwen (het appartement was op de 43e etage !!!) kon ik eindelijk uitklokken en lekker mijn bed in.

Het is hier trouwens echt heel erg opvallend dat niemand van de locals blond is. Zo was er deze week een intens schattig jongetje, ik gok 3 jaar, met mooie krulletjes en zo’n mini witte jurk aan die mij heel lang aan stond te staren. Ik zwaaide heel lief naar hem en zei met mijn meest lieve kinderstem ‘hello’, begint ie te huilen !!! Dus ik stomverbaasd natuurlijk, was ik even vergeten dat ik waarschijnlijk de eerste blonde persoon ben die hij in zijn leven ziet. Het arme kind. Het is ook hartstikke raar dat er mensen met mijn haarkleur bestaan, haha.


  • 22 Maart 2014 - 08:45

    Willie Van Mierlo:

    zoals we lezen is het daar kei gezellig, naast het werken, en dat je blond bent maakt ons niet uit we zijn trots op je.
    wij hebben ook wel eens een off-day dus ik weet niet of het aan het blond zijn ligt.
    als ik je verhalen lees wordt ik wel steeds nieuwsgieriger naar je werk en je werkomgeving en ben ik blij dat we geboekt hebben.
    groeten vanuit een zonnig Someren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Inge

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 37184

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 10 Februari 2014

Stage in Abu Dhabi !

06 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Milaan

Landen bezocht: